Među brojnim domaćim novim plovilima predstavljenim na ovogodišnjem
zagrebačkom sajmu nautike jedno od svakako najznačajnijih je brodica
Arba 720 proizvođača Arba Nautika. Radi se o motornjaku s trupom od 7,20
metara koji nastoji objediniti prostranost u kokpitu i kabini i pritom
ploviti velikom brzinom. Brodograditelj Arba Nautika poznat je
prvenstveno po manjim petmetarskim brodicama Arba 500 koje ujedno
predstavljaju i okosnicu proizvodnje. Arba 720 koncepcijski predstavlja
potpuno drugačije plovilo koje nastoji objediniti velike zahtjeve
kupaca, ali i modernog poimanja nautike, u kojemu uz prostranost na
palubi i u kabini plovilo mora istovremeno biti brzo i sigurno na moru.
Koncepcijski
Arba 720 izgledom vjerno slijedi moderne motorne brodice s
trovolumenskim dizajnom u kojem se izdvajaju pramčani dio palube, kabina
s natkabinom te kokpit. Svaki od ovih dijelova brodice trebao bi biti
odgovarajuće prostran, no u brodogradnji je to često vrlo teško izvesti u
zadanim gabaritima plovila.
Iznadprosječna prostranost izvana...
Kod mnogih plovila radi dizajna ponekad se rade ustupci nauštrb
funkcionalnosti. Kod Arbe 720 srećom tomu nije tako. To se može vidjeti
već pri samom stupanju na palubu, jer bez obzira kojim krajem pristali
ukrcaj i iskrcaj s barke je jednostavan i siguran. Tome u prilog ide
veliki špirun u pramcu koji je još dodatno opasan ogradom.
Malo
pažnje ipak će trebati usmjeriti na sidreni lanac koji se nalazi po
sredini špiruna te vanjsko sidreno vitlo, jer se za njega nehotice može
zapeti.
Komotni krmeni prolazi širok je čak 27 centimetra, a u
kombinaciji s visokom mrtvom bandom na koju se nastavlja ograda kretanje
po boku je sigurno poput primjerice koračanja šetnom palubom nekog
mnogo većeg plovila. I onaj koji se odluči ući s krme to će moći
napraviti, prvenstveno zahvaljujući velikoj platformi.
No, bez
obzira na koji se način ukrcali na plovilo, ono što se može već na prvi
pogled uočiti jest doista ogroman kokpit koji je koncepcijski podijeljen
u dva dijela. Stražnji dio kokpita je posve slobodan te omogućava
nesmetano hodanje, boravak putnika ili rad s mrežama te ostalim
ribolovnim alatima. U prilog tome idu i bazeni za živu ješku smješteni u
podu stražnjeg dijela kokpita, te na krmenoj platformi. Time bi
zaljubljenici u ribolov, pa i profesionalci trebali doći na svoje. Tko
pak želi sjediti u krmenom dijelu kokpita iz bočnih stranica može
rasklopiti i pomoćne bočne klupe. Ovakav način pospremanja klupa je
prilično funkcionalan jer kada se ne koriste ne „kradu“ dragocjen
prostor.
U prednjem dijelu kokpita prema kabini nalazi se klupa okrenuta u smjeru
krme. Njen naslon se može preklopiti u ležeći položaj no klupa se ne
može preklopiti u smjeru pramca. Na taj način se oko stola postavljenog
iza klupe prema natkabini ne može sjediti. Stol se može skidati, a
zanimljivo je kako su klupa i stol u biti postavljeni na poklopac
strojarnice. Na taj način se ova "izbočina" u kokpitu efikasno
iskoristila. Tko ne želi poklopac strojarnice iskoristiti na ovaj način
već želi da što manje viri, može ugraditi poklopac koji će viriti svega
20 centimetara iznad razine kokpita. Duljina kokpita od 3 metra te
širina od punih 2,50 metara garancija su ugodnog boravka na otvorenom
dijelu Arbe 720.
...i iznutra
Stajaća visina u kabini testiranog modela bila je čak 195 centimetara,
pa će i osobe iznadprosječne visine imati gotovo kraljevski tretman. Tu
valja napomenuti da se ovisno o prohtjevima kupaca krov natkabine može
postaviti na nižu ili veću visinu, stoga se u biti stajaća visina u
unutrašnjosti može korigirati. Komforan ugođaj nastavlja se i u
unutrašnjosti koja je organizirana u poznatom stilu za plovila ovakvog
tipa.
Tako je s desne strane skiperski kutak s jednostrukom
sjedalicom, a ispod sjedalice se nalazi frižider zapremine 160 litara.
Nasuprot skiperskog odjeljka je salon s dvije manje klupe te stolom u
sredini. Testirana varijanta nije imala kuhinjski odjeljak, pa o tome ne
možemo govoriti, ali slobodno možemo ustvrditi kako ima mjesta za
komotnu ugradnju po željama budućih vlasnika.
Tu valja napomenuti kako u kokpitu postoji ormarić predviđen za smještaj
plinske boce kuhala. Ispod skiperske konzole nalazi se toaletni prostor
s WC-om zadovoljavajuće sjedeće visine. Naravno, uvijek može više, ali
može i manje.
U pramcu je smješten dvostruki ležaj, dimenzija 2,20 x
2,20 metara. Još jedan manji jednostruki ležaj postavljen uzdužno
nastavlja se na pramčani, i djelomično je smješten ispod salona.
Unutrašnjost u svakom slučaju nudi dovoljno mjesta s obzirom na namjenu
plovila.
Dojmovi s pučine
Testiranu brodicu pogonio je šestcilindarski turbodizelski motor Steyr
od 250 konjskih snaga, što predstavlja i maksimalnu dopuštenu snagu
motora za Arbu 720. Međutim, u našem slučaju plovilo je bilo opremljeno
neodgovarajućim propelerom, pa tijekom testa nismo uspjeli postići
okretaje i brzinu koju bi Steyr i Arba 720 trebali ostvariti. Motor se
tijekom testa uspio zavrtjeti najviše do 3.800 okretaja, a prema
tvorničkim podacima motor najveću snagu razvija pri 4.300 okretaja u
minuti. Tako smo uspjeli ostvariti najveću brzinu od 19 čvorova, a prema
dojmovima s mora i tvrdnjama proizvođača, uz odgovarajući propeler, 250
konja trebalo bi biti dovoljno za brzine od oko 25 čvorova.
Proizvođač nudi opciju ugradnje brodskih motora snage od 150 do 250
konja. Iako se ne može reći da je 150 konja malo, smatramo da je ipak
bolja opcija ugradnja 200 ili 250 konjskih snaga, jer Arba 720 s motorom
ima istisninu od punih 3.600 kilograma, pa je višak konja dobrodošao.
U
svakom slučaju, na moru se Arba 720 ponaša poput pravog krstaša. Valove
upija mekano te omogućava komfornu i nadasve opuštenu plovidbu, što i
jest namjena ovakve brodice.
Komforna višenamjenska brodica
Arba 720 spada u rijetka plovila na kojima će se putnici osjećati ugodno
kao kod kuće. Naime, mjesta u bilo kojem dijelu brodice ima poprilično,
stoga nigdje ne „žulja“ niti se objektivno može očekivati više prostora
unutar plovila slične dužine. Tijekom cjelodnevnog boravka na Arbi 720
osjećali smo se ugodno jer bez obzira u kojem dijelu plovila boravili,
ustupaka nauštrb prostranosti nije bilo. To će naročito cijeniti
nautičari koji vole da im plovidba prođe u maksimalno komfornom i
opuštenom ritmu. Arba 720 je rasno višenamjensko plovilo koje se, osim čistog guštiranja i krstarenja, može koristiti i za ribolov.
Cijena brodice bez motora ovisi o izvedbi. Tako se varijanta kit 1 može
kupiti već za 15.000 eura, u što je uključen PDV i trošarina. Međutim,
tu treba napomenuti kako u cijenu nisu uključeni prozori niti inoks
ograde i rukohvati. Tko želi i taj dio opreme morat će platiti 20.000
eura, koliko se mora izdvojiti za kit 2. Bogato opremljena Arba 720 koju
smo mi imali na testu dostiže cijenu od 50.000 eura bez motora, PDV-a i
trošarine. Cijena motora Steyr snage 250 konja iznosi dodatnih 225.000
kuna, u što je uključen PDV, ali ne i trošarina. S obzirom na ponuđene
opcije, svaki zainteresirani kupac moći će pronaći odgovarajuću
varijantu za vlastite potrebe i naravno dubinu džepa.
Nema komentara:
Objavi komentar