Bayliner Tropy 2302

Kad je riječ o malom ribolovu, bilo da se radi o rekreativnom ribolovu vikend ribolovaca ili pak malom profesionalnom ribolovu, osim ribolovnih alata glavni uvjet predstavlja brzo plovilo kojim se u relativno kratkom vremenu može doći do neke ribolovne pozicije. Iako mnoga plovila u svom imenu, s razlogom ili ne, imaju ime Fish (riba), radi se o plovilima koja se nazivaju fishermanima i koja se između ostalog mogu koristiti i za ribolov. Prave fishermane osim imena karakterizira i opremljenost i raspored koji omogućuje ribolov i rad s ribolovnim alatima. Mali kokpit u kojem dobar dio prostora zauzimaju bočne klupe ili pak niske bočne stranice nisu nešto što bi ribolovcu trebalo olakšati ribolov, ali nekoliko polica za ribolovni pribor, radna ploča za pripremu ješke ili pak bazeni za ješku i ulov svakako jesu. Ribolov katkad uključuje i boravak na moru za lošija vremena, a tada je stabilnost brodice od vitalnog značaja. Tek se u tim situacijama vidi prava vrijednost brodice. Kad se tome doda još kakva kabinica s malom kuhinjom, nastaje dobitna kombinacija. Nakon cjelodnevnog boravka na moru i promrzlih ruku, zatvoreni prostor kabine predstavlja melem za dušu, a i tijelo. Upravo tako nekako je koncipirana i ova brodica. Radi se o pravom fishermanu, dakle maloj ribarici, poznatog proizvođača brodica za rekreaciju Bayliner. On je uspješnom serijom fishermana Trophy 2302 ušao u svijet pravih ribolovaca, napravivši plovilo namijenjeno kako rekreativnom, tako i profesionalnom ribolovu u svim vremenskim uvjetima, opremljeno ribarskom opremom karakterističnom za takav tip plovila. Tome dodajemo i duboki V profil trupa, koji je ovdje ekstremno izveden, zbog čega su maritimna svojstva odlična.
Iako se više ne proizvodi, Bayliner Trophy 2302 ostao je vrlo popularan među ribolovcima koji traže pravo plovilo za ozbiljni ribolov. Dobre karakteristike, popraćene namjenskim dizajnom nešto su što pravi ribolovci znaju prepoznati


 Od početka do... 
Da bi mala ribarica mogla dobro služiti trebalo je zadovoljiti prvenstveno sigurnosne uvjete. Kod nekih proizvođača, gdje se pazi da visina ograde prati linije brodice događa se da ta ograda bude preniska za normalno pridržavanje, i da ergonomija i sigurnost padnu u drugi plan. Kod Trophyja to nije slučaj. Iako ograda na pramcu nije otvorena i preko nje se mora zakoračiti, njena visina je ono što je na mjestu. Ograda prati i mrtvu bandu na rubovima palube, ali i preko cijelog mostića. Iako je po današnjim trendovskim standardima predimenzioniran, mostić je prostran i omogućuje sigurno kretanje. Preko ovakvog mostića može se iskrcavati na hridi i strme obale bez da se brodica previše približava obali. U sredini mostića montirana je vodilica sidra, s nosačem za fiksiranje napravljenim od nehrđajućeg čelika. Mali nedostatak koji se tiče sigurnosti je bitva za pramčani vez postavljena u prolaz, te kombinirano crveno i zeleno navigacijsko svjetlo na samom vrhu pramca. Sve to bi se moglo izmjestiti, pa bi se recimo bitve mogle montirati na bočne stranice uz sam mostić, kao što je to napravljeno s parom zjevača na mostiću.
Kako ovaj model Baylinera nije nastao kombinacijom najnovijih rješenja i opreme, jer radi se o brodici iz 1994. godine, tako su i neka rješenja iz toga doba. Umjesto klasičnoga laminiranoga poklopca spremišta za sidrenu opremu i sidro, ovaj poklopac je napravljen kao mali ovalni poklopac s mehanizmom za fiksiranje. Da se spremnik ne bi svako malo otvarao, na palubu je dodan otvor, odnosno vodilica za sidreni lanac i konop. Bez obzira na to što je otvor nezaštićen, sva voda koja uđe u spremište, izaći će kroz drenažni otvor.
Kako se radi o namjenskoj radnoj, odnosno poluradnoj brodici, veliko sunčalište nije potrebno. Kako bi bio ipak zadovoljen i ovaj dio, krov kabine, iako je dosta kos može se koristiti kao sunčalište. Čak je prednji dio krova upušten čime se dobila klupa na koju se može postaviti i jastuk. Pri kretanju bočnim prolazom i ulazu u kokpit treba se malo pridržavati za ogradu i okvir vjetrobranskog stakla, no kada se meki krov podigne, onda u kretanju treba ipak malo spretnosti.


Kokpit 
Centralni korisnički dio Baylinera Trophy 2302 je samoprazneći kokpit. On je potpuno radno opremljen, strogo namjenski, tako da ne vjerujemo da bi se tu mogla pronaći koja zamjerka. Kad se s bočnog prolaza krene u kokpit, za savladavanje visinske barijere dodana je ulaminirana stepenica na koju je radi lakšeg kretanja u mraku dodano osvjetljenje. Kokpit je pravokutnog oblika, bez prepreka koje bi ometale kretanje i rad s ribolovnim alatima. Jedini dio koji se nalazi iznad razine kokpita je poklopac motora, koji se može koristiti kao radna ploha ili klupa. Na poklopcu motora nalaze se kanalice za odvodnju vode, rubnici protiv padanja stvari, te držači za čaše ili limenke s napitcima.
Koncept kokpita omogućuje rad s ribolovnim alatima većem broju ribolovaca, tako što svaki od njih staje uz ogradu boka i krme. Na bokovima pod aluminijskom ogradom dodani su držači štapova za ribolov, te čaklji. Na njoj je, da ne bi bilo nedoumica oko mjera ribe, dodan i metar kojim se na licu mjesta može provjeriti dužina ulova. Na istoj ogradi nalaze se i širilice, toliko karakterističan ures ovoga tipa brodica. Pod svakim bokom smješten je po jedan protočan bazen za ribu. Isti bazen nalazi se i u centralnom dijelu kokpita, te u prostoru između sjedalica u kormilarskom dijelu brodice. Ovakav kapacitet spremnika za ribu otvoreno govori  kako će se teško dogoditi da se napuni sav slobodan prostor namijenjen ulovu, čak i pod uvjetom da ste ribar od formata.
Ukoliko se pitate čime će se uloviti sav taj ulov, odgovor treba potražiti u bazenu sa živom ješkom kojoj su namijenjena dva bazena na krmenoj stranici. Poklopci spremnika žive ješke ujedno su i radne plohe za pripremu ješke. Prošireni su kako bi se moglo lakše raditi s ribolovnim alatima.
Kad smo na početku spomenuli da je kokpit u potpunosti podređen ribolovu mislili smo i na najfinije detalje, poput zakošenih bitvi za vez krme za koje se zbog njihove nagnutosti prema van, te upuštenosti ispod razme teško može zapeti, iako su nadohvat ruke. Kako se i najveći ribolovci ponekad znaju osvježiti u moru, tako je na krmu brodice dodana mala platforma na inoks okviru. Pod njom su ljestve, a na njoj rukohvat za lakše penjanje u kokpit. 

Za kormilom 
Ovaj model fishermana proizvodio se u dvije verzije, hard top i otvoreni. Model kojega smo mi testirali otvorena je verzija. I jedna i druga verzija imaju svojih prednosti, ali i nedostataka. Prednost zatvorene verzije je nemogućnost ulaska nepozvanih u unutrašnjost brodice, ali i nemogućnost skidanja krova, pogotovo u ljetnim mjesecima. Što je jednome nedostatak to je drugome prednost. Kod otvorene verzije prednost je bolja preglednost sa skiperske pozicije. Otvorena verzija može se zatvoriti mekanim krovom i stranicama što osigurava da se brodicu bez problema može koristi i zimi.
U dijelu brodice koji je namijenjen upravljanju, mjesta ima tek za dvije osobe, jer na upravljačkom mjestu su postavljene tek dvije sjedalice na teleskopskim nogama. Ovdje bi se eventualno mogla dodati i jedna sklopiva sjedalica koja bi se umetnula u prolaz i koja bi se koristila po potrebi. U prostorima bočnih stranica, pored sjedalica nalaze se priručna spremišta za sitnice i ribolovni i navigacijski pribor. Stolice koje se nalaze na podestima, međusobno su odvojene prolazom. U njemu je jedan od protočnih bazena za ribu.
Kako Bayliner Trophy 2302 ima zakošeno vjetrobransko staklo, tako pod njim ima dosta prostora, s lijeve strane i u centralnom dijelu za odlaganje nautičkih karata, peljara i ostale literature, dok je ispred skipera pravi retro raj s obiljem instrumenata, te podest namijenjen ugradnji konzolnog plotera.
Upravljački dio brodice, kolo kormila i poluga snage postavljeni su tako da omogućuju lako upravljanje i sjedeći i stojeći, uz odličnu preglednost u svim smjerovima. Razlog tome je podest na koji su postavljene sjedalice. Da bi se na brodici osjećali ugodno u zatvorenoj verziji, a može i u otvorenoj, za dovod svježeg zraka zaduženi su karakteristični Baylinerovi bočni leptir-prozori.
Kabina
Nakon što se bazeni s ribom napune i jednostavno se poželi malo odmoriti dovoljno je spustiti se u kabinu. Kabina nudi više od osnovnoga, ona može zadovoljiti i potrebe višednevnog boravaka na moru, ali bez pretjeranih prohtjeva. Kroz dvodijelna vratašca se lako spušta u centralni prostor kabinskog dijela, gdje se čak može i stajati. Tu je u desnom boku smještena i kuhinja.
Kod montaže brodskih kuhinja uvijek se gleda da budu pored izlaza, odnosno da je prirodna ventilacija dovoljna da se pare od kuhanja ne zadržavaju u brodici. Osim vrata, za cirkulaciju zraka brine se i bočni prozor. Mala kompaktna kuhinja nudi sve osim ugrađenog kuhala, što i nije tako loše. Naime, na prijenosnom plinskom kuhalu može se nešto pripremiti i u kokpitu, bez unošenja u kabinu. Ukoliko to vremenske prilike ne dozvoljavaju, kuhalo se može postaviti i na kuhinjski element koji se sastoji od sanduka u kojem je 50 litreni hladnjak i manje spremište, te sudopera i jedne veće radne plohe. Ispred kuhinjskog elementa nastavlja se pramčana kružna klupa, u kojoj su spremišta za stvari. Konstruktor se malo poigrao te je sam kut klupe namijenio ugradnji kemijskog toaleta.
Još jedan praktični detalj je posebno projektirana ladica pod policom u vrhu pramca, u koju se odlaže ploča stola. Ono što Bayliner Trophy 2302 razlikuje od sličnih plovila u klasi je to da osim stajaće visine koju ima, ima još jedan dodatni ležaj pod lijevim dijelom podnice. Sve ovo ne bi bilo moguće da se ne radi o brodici dubokog profila, te visokih stranica. 


 U plovidbi
Namjenski rađeno plovilo od rekreativnih brodica namijenjenih vikend-krstarenjima i odmoru razlikuje se svojim konceptom, konstrukcijom, te maritimnim svojstvima. Kako bi se zadovoljio uvjet stabilnosti i upravljivost u složenim uvjetima povećan je V profil trupa, dodani su uzdužni stabilizatori koji umiruju klizanje, a pramčani dio je proširen kako bi što bolje nalijegao na val i spriječio zapljuskivanje mora u kokpit. Veliki, ali sigurni nagibi dobro prate otklone kormila, bez nekontroliranih položaja, pri čemu ne dolazi do slabijeg odaziva pogona. Iako se radi o benzinskom motoru zapremine 4,3 litre sa Z pogonom, ovo je ipak  rentabilno plovilo, kod kojega se potrošnja vrti oko 1 litre po milji, što je vrlo povoljno kada govorimo o opremljenim brodicama koje nude nešto više od obične školjke. Cijena ovakvih plovila na tržištu vrti se oko cijene novih gumenjaka s motorom, dugih od 5 do 7 metara, što je vrlo razumna investicija, posebno ako se radi o zaljubljeniku u cjelogodišnji ribolov.

Nema komentara:

Objavi komentar