Kad je riječ o malom ribolovu, bilo da se radi o rekreativnom ribolovu
vikend ribolovaca ili pak malom profesionalnom ribolovu, osim ribolovnih
alata glavni uvjet predstavlja brzo plovilo kojim se u relativno
kratkom vremenu može doći do neke ribolovne pozicije. Iako mnoga plovila
u svom imenu, s razlogom ili ne, imaju ime Fish (riba), radi se o
plovilima koja se nazivaju fishermanima i koja se između ostalog mogu
koristiti i za ribolov. Prave fishermane osim imena karakterizira i
opremljenost i raspored koji omogućuje ribolov i rad s ribolovnim
alatima. Mali kokpit u kojem dobar dio prostora zauzimaju bočne klupe
ili pak niske bočne stranice nisu nešto što bi ribolovcu trebalo
olakšati ribolov, ali nekoliko polica za ribolovni pribor, radna ploča
za pripremu ješke ili pak bazeni za ješku i ulov svakako jesu. Ribolov
katkad uključuje i boravak na moru za lošija vremena, a tada je
stabilnost brodice od vitalnog značaja. Tek se u tim situacijama vidi
prava vrijednost brodice. Kad se tome doda još kakva kabinica s malom
kuhinjom, nastaje dobitna kombinacija. Nakon cjelodnevnog boravka na
moru i promrzlih ruku, zatvoreni prostor kabine predstavlja melem za
dušu, a i tijelo. Upravo tako nekako je koncipirana i ova brodica. Radi se o pravom fishermanu, dakle maloj ribarici, poznatog proizvođača
brodica za rekreaciju Bayliner. On je uspješnom serijom fishermana
Trophy 2302 ušao u svijet pravih ribolovaca, napravivši plovilo
namijenjeno kako rekreativnom, tako i profesionalnom ribolovu u svim
vremenskim uvjetima, opremljeno ribarskom opremom karakterističnom za
takav tip plovila. Tome dodajemo i duboki V profil trupa, koji je ovdje
ekstremno izveden, zbog čega su maritimna svojstva odlična.
Iako se
više ne proizvodi, Bayliner Trophy 2302 ostao je vrlo popularan među
ribolovcima koji traže pravo plovilo za ozbiljni ribolov. Dobre
karakteristike, popraćene namjenskim dizajnom nešto su što pravi
ribolovci znaju prepoznati
Od početka do...
Da bi mala ribarica mogla dobro služiti trebalo je zadovoljiti
prvenstveno sigurnosne uvjete. Kod nekih proizvođača, gdje se pazi da
visina ograde prati linije brodice događa se da ta ograda bude preniska
za normalno pridržavanje, i da ergonomija i sigurnost padnu u drugi
plan. Kod Trophyja to nije slučaj. Iako ograda na pramcu nije otvorena i
preko nje se mora zakoračiti, njena visina je ono što je na mjestu.
Ograda prati i mrtvu bandu na rubovima palube, ali i preko cijelog
mostića. Iako je po današnjim trendovskim standardima predimenzioniran,
mostić je prostran i omogućuje sigurno kretanje. Preko ovakvog mostića
može se iskrcavati na hridi i strme obale bez da se brodica previše
približava obali. U sredini mostića montirana je vodilica sidra, s
nosačem za fiksiranje napravljenim od nehrđajućeg čelika. Mali
nedostatak koji se tiče sigurnosti je bitva za pramčani vez postavljena u
prolaz, te kombinirano crveno i zeleno navigacijsko svjetlo na samom
vrhu pramca. Sve to bi se moglo izmjestiti, pa bi se recimo bitve mogle
montirati na bočne stranice uz sam mostić, kao što je to napravljeno s
parom zjevača na mostiću.
Kako ovaj model Baylinera nije nastao
kombinacijom najnovijih rješenja i opreme, jer radi se o brodici iz
1994. godine, tako su i neka rješenja iz toga doba. Umjesto klasičnoga
laminiranoga poklopca spremišta za sidrenu opremu i sidro, ovaj poklopac
je napravljen kao mali ovalni poklopac s mehanizmom za fiksiranje. Da
se spremnik ne bi svako malo otvarao, na palubu je dodan otvor, odnosno
vodilica za sidreni lanac i konop. Bez obzira na to što je otvor
nezaštićen, sva voda koja uđe u spremište, izaći će kroz drenažni otvor.
Kako se radi o namjenskoj radnoj, odnosno poluradnoj brodici,
veliko sunčalište nije potrebno. Kako bi bio ipak zadovoljen i ovaj dio,
krov kabine, iako je dosta kos može se koristiti kao sunčalište. Čak je
prednji dio krova upušten čime se dobila klupa na koju se može
postaviti i jastuk. Pri kretanju bočnim prolazom i ulazu u kokpit treba
se malo pridržavati za ogradu i okvir vjetrobranskog stakla, no kada se
meki krov podigne, onda u kretanju treba ipak malo spretnosti.
Kokpit
Centralni korisnički dio Baylinera Trophy 2302 je samoprazneći
kokpit. On je potpuno radno opremljen, strogo namjenski, tako da ne
vjerujemo da bi se tu mogla pronaći koja zamjerka. Kad se s bočnog
prolaza krene u kokpit, za savladavanje visinske barijere dodana je
ulaminirana stepenica na koju je radi lakšeg kretanja u mraku dodano
osvjetljenje. Kokpit je pravokutnog oblika, bez prepreka koje bi ometale
kretanje i rad s ribolovnim alatima. Jedini dio koji se nalazi iznad
razine kokpita je poklopac motora, koji se može koristiti kao radna
ploha ili klupa. Na poklopcu motora nalaze se kanalice za odvodnju vode,
rubnici protiv padanja stvari, te držači za čaše ili limenke s
napitcima.
Koncept kokpita omogućuje rad s ribolovnim alatima većem
broju ribolovaca, tako što svaki od njih staje uz ogradu boka i krme. Na
bokovima pod aluminijskom ogradom dodani su držači štapova za ribolov,
te čaklji. Na njoj je, da ne bi bilo nedoumica oko mjera ribe, dodan i
metar kojim se na licu mjesta može provjeriti dužina ulova. Na istoj
ogradi nalaze se i širilice, toliko karakterističan ures ovoga tipa
brodica. Pod svakim bokom smješten je po jedan protočan bazen za ribu.
Isti bazen nalazi se i u centralnom dijelu kokpita, te u prostoru između
sjedalica u kormilarskom dijelu brodice. Ovakav kapacitet spremnika za
ribu otvoreno govori kako će se teško dogoditi da se napuni sav
slobodan prostor namijenjen ulovu, čak i pod uvjetom da ste ribar od
formata.
Ukoliko se pitate čime će se uloviti sav taj ulov, odgovor
treba potražiti u bazenu sa živom ješkom kojoj su namijenjena dva bazena
na krmenoj stranici. Poklopci spremnika žive ješke ujedno su i radne
plohe za pripremu ješke. Prošireni su kako bi se moglo lakše raditi s
ribolovnim alatima.
Kad smo na početku spomenuli da je kokpit u
potpunosti podređen ribolovu mislili smo i na najfinije detalje, poput
zakošenih bitvi za vez krme za koje se zbog njihove nagnutosti prema
van, te upuštenosti ispod razme teško može zapeti, iako su nadohvat
ruke. Kako se i najveći ribolovci ponekad znaju osvježiti u moru, tako
je na krmu brodice dodana mala platforma na inoks okviru. Pod njom su
ljestve, a na njoj rukohvat za lakše penjanje u kokpit.
Za kormilom
Ovaj model fishermana proizvodio se u dvije verzije, hard top i
otvoreni. Model kojega smo mi testirali otvorena je verzija. I jedna i
druga verzija imaju svojih prednosti, ali i nedostataka. Prednost
zatvorene verzije je nemogućnost ulaska nepozvanih u unutrašnjost
brodice, ali i nemogućnost skidanja krova, pogotovo u ljetnim mjesecima.
Što je jednome nedostatak to je drugome prednost. Kod otvorene verzije
prednost je bolja preglednost sa skiperske pozicije. Otvorena verzija
može se zatvoriti mekanim krovom i stranicama što osigurava da se
brodicu bez problema može koristi i zimi.
U dijelu brodice koji je
namijenjen upravljanju, mjesta ima tek za dvije osobe, jer na
upravljačkom mjestu su postavljene tek dvije sjedalice na teleskopskim
nogama. Ovdje bi se eventualno mogla dodati i jedna sklopiva sjedalica
koja bi se umetnula u prolaz i koja bi se koristila po potrebi. U
prostorima bočnih stranica, pored sjedalica nalaze se priručna spremišta
za sitnice i ribolovni i navigacijski pribor. Stolice koje se nalaze na
podestima, međusobno su odvojene prolazom. U njemu je jedan od
protočnih bazena za ribu.
Kako Bayliner Trophy 2302 ima zakošeno
vjetrobransko staklo, tako pod njim ima dosta prostora, s lijeve strane i
u centralnom dijelu za odlaganje nautičkih karata, peljara i ostale
literature, dok je ispred skipera pravi retro raj s obiljem
instrumenata, te podest namijenjen ugradnji konzolnog plotera.
Upravljački
dio brodice, kolo kormila i poluga snage postavljeni su tako da
omogućuju lako upravljanje i sjedeći i stojeći, uz odličnu preglednost u
svim smjerovima. Razlog tome je podest na koji su postavljene
sjedalice. Da bi se na brodici osjećali ugodno u zatvorenoj verziji, a
može i u otvorenoj, za dovod svježeg zraka zaduženi su karakteristični
Baylinerovi bočni leptir-prozori.
Kabina
Nakon što se bazeni s
ribom napune i jednostavno se poželi malo odmoriti dovoljno je spustiti
se u kabinu. Kabina nudi više od osnovnoga, ona može zadovoljiti i
potrebe višednevnog boravaka na moru, ali bez pretjeranih prohtjeva.
Kroz dvodijelna vratašca se lako spušta u centralni prostor kabinskog
dijela, gdje se čak može i stajati. Tu je u desnom boku smještena i
kuhinja.
Kod montaže brodskih kuhinja uvijek se gleda da budu pored
izlaza, odnosno da je prirodna ventilacija dovoljna da se pare od
kuhanja ne zadržavaju u brodici. Osim vrata, za cirkulaciju zraka brine
se i bočni prozor. Mala kompaktna kuhinja nudi sve osim ugrađenog
kuhala, što i nije tako loše. Naime, na prijenosnom plinskom kuhalu može
se nešto pripremiti i u kokpitu, bez unošenja u kabinu. Ukoliko to
vremenske prilike ne dozvoljavaju, kuhalo se može postaviti i na
kuhinjski element koji se sastoji od sanduka u kojem je 50 litreni
hladnjak i manje spremište, te sudopera i jedne veće radne plohe. Ispred
kuhinjskog elementa nastavlja se pramčana kružna klupa, u kojoj su
spremišta za stvari. Konstruktor se malo poigrao te je sam kut klupe
namijenio ugradnji kemijskog toaleta.
Još jedan praktični detalj je
posebno projektirana ladica pod policom u vrhu pramca, u koju se odlaže
ploča stola. Ono što Bayliner Trophy 2302 razlikuje od sličnih plovila u
klasi je to da osim stajaće visine koju ima, ima još jedan dodatni
ležaj pod lijevim dijelom podnice. Sve ovo ne bi bilo moguće da se ne
radi o brodici dubokog profila, te visokih stranica.
U plovidbi
Namjenski rađeno plovilo od rekreativnih brodica namijenjenih
vikend-krstarenjima i odmoru razlikuje se svojim konceptom,
konstrukcijom, te maritimnim svojstvima. Kako bi se zadovoljio uvjet
stabilnosti i upravljivost u složenim uvjetima povećan je V profil
trupa, dodani su uzdužni stabilizatori koji umiruju klizanje, a pramčani
dio je proširen kako bi što bolje nalijegao na val i spriječio
zapljuskivanje mora u kokpit. Veliki, ali sigurni nagibi dobro prate
otklone kormila, bez nekontroliranih položaja, pri čemu ne dolazi do
slabijeg odaziva pogona. Iako se radi o benzinskom motoru zapremine 4,3
litre sa Z pogonom, ovo je ipak rentabilno plovilo, kod kojega se
potrošnja vrti oko 1 litre po milji, što je vrlo povoljno kada govorimo o
opremljenim brodicama koje nude nešto više od obične školjke. Cijena
ovakvih plovila na tržištu vrti se oko cijene novih gumenjaka s motorom,
dugih od 5 do 7 metara, što je vrlo razumna investicija, posebno ako se
radi o zaljubljeniku u cjelogodišnji ribolov.
Nema komentara:
Objavi komentar