Specifičan dizajn
Sampa 740 se od poludeplasmanaca sličnih dimenzija prije svega razlikuje koncepcijom s kabinom pomaknutom skroz u pramčani dio i vrlo dugim te natprosječno prostranim kokpitom. Ovakva koncepcija proizlazi prije svega iz primarne namjene ovog plovila u kojoj je kokpit namijenjen radu. Prijevozu putnika, radu s mrežama, vršama i ostalim ribolovnim alatima.
Da bi se putnici na svakom plovilu osjećali dobro, vrlo važan element predstavlja mogućnost sigurnog ulaska i izlaska s plovila. Kod Sampe 740 to je vrlo jednostavno i preko pramca i po boku. U pramcu se nalazi veliki stakloplastični špirun s ogradom pa je ulazak siguran kao prelazak kućnog praga. Visoka ograda se od vrha pramca proteže sve do kokpita, što maksimizira sigurnost prilikom prolaska putnika. Tome uvelike pomažu doista iznadprosječno široki bočni prolazi koji, ovisno o mjestu mjerenja imaju od 28 do čak 32 centimetra!
Sampa 740 je u svojoj klasi specifična i po kabini, odnosno natkabini nešto niže siluete. Razloge treba tražiti u tome što se u ovom slučaju prilikom upravljanja plovilom s vanjske skiperske pozicije iz kokpita može gledati preko natkabine, i nema potrebe viriti postrance kako bi se sigurno upravljalo. Naravno, u stojećem položaju jer testirano plovilo nije imalo vanjsku skipersku sjedalicu. Vanjski upravljački dio smješten je u desnom dijelu natkabine na kojoj su postavljeni kolo kormila i instrumenti.
Iako se kabina s natkabinom na prvi pogled ne doimlje posebno velikom, prostora s obzirom na namjenu plovila ima više nego dovoljno. Tako je ispod natkabine s desne strane smješten skiperski kutak, a velike staklene površine omogućavaju dobru preglednost na sve strane. Na testiranoj brodici toaletni prostor je neobično bio smješten ispod „nogu“ kormilarnice, ali se, ovisno o prohtjevima kupaca, može smjestiti i u pramcu ispod kreveta. U lijevom dijelu je smještena mini kuhinja koja se može opremiti po želji.
Pramčani dio je već karakteristično rezerviran za dvostruki ležaj sa stolom u sredini koji spuštanjem postaje središnji dio ležaja. U krmenom dijelu ispod kokpita smješteno je veliko spremište. Unutrašnjost je obložena furnirom od mahagonija, a ovisno o prohtjevima kupaca dimenzije pojedinih elemenata mogu se mijenjati.
Ono zbog čega se Sampa 740 također izdvaja iz konkurencije je doista ogroman kokpit u kojega putnici ulaze preko boka gdje je ostavljen otvoren prolaz u ogradi. Iako je brodica registrirana za 14 osoba, odnosno za 12 putnika i dva člana posade, ogroman kokpit dimenzija 3,60 x 2,05 metara bez problema može primiti i dvostruko veći broj osoba. Time se Sampa 740 nameće gotovo kao idealna brodica za prijevoz putnika. Kod testirane varijante u bočnim dijelovima kokpita bile su smještene duge ravne klupe namijenjene upravo sjedenju putnika. Varijante klupa ili kokpita bez klupa ovise isključivo o prohtjevima kupaca.
Testirana varijanta je iznad kokpita imala postavljenu tendu na konstrukciji, a stajaća visina ispod tende iznosi čak 195 centimetara. Time će i iznadprosječno visoki putnici uživati u ugodnoj hladovini i dnevnim đitama.
Dobro projektiran trup
S obzirom na to da je brodica predviđena za prijevoz velikog broja putnika, mora imati i snažan motor. U našem slučaju radilo se o turbodizelskom motoru Alfa Romeo zapremine 2.500 kubičnih centimetara te snage 90 konja. Prema tehničkim podacima brodograditelja najveća dopuštena snaga motora je 200 konjskih snaga.
Tijekom testa na plovilu su se nalazile dvije osobe, a motor je u takvim uvjetima s lakoćom pogonio plovilo. Pritom motoru uvelike pripomaže vrlo dobra hidrodinamika trupa. Sampa 740 s lakoćom poluglisira, a u našem slučaju najugodnije je ploviti između 2.700 i 3.300 okretaja kada se postižu brzine od 11 do 14 čvorova. S maksimalnih 3.700 okretaja ostvarili smo 18,5 čvorova. Iako se ne radi o senzacionalnim brzinama, trup ih podnosi vrlo dobro te morskom površinom „klizi“ uz vrlo malo otpora. Naravno, u slučaju potpunog opterećenja plovila bit će potrebno ugraditi i mnogo snažniji motor, no to je prepušteno kupcu na izbor.
Testirana brodica nije imala flapsove već malu platformu na vodnoj liniji, ali tijekom poluglisiranja ipak se osjeti kako Sampa 740 malo više izdiže pramac. Plovilo je vrlo upravljivo s obzirom na namjenu i s njime se upravlja jednostavno kao i za broj manjom brodicom.
Osnovna koncepcija plovila s kabinom i natkabinom niže siluete ima svojih prednosti jer preglednost na sve strane je doista odlična, a za lošeg vremena ili zimi može se upravljati i iz udobnosti zatvorene natkabine.
Poludeplasmanac za sve namjene
Iako se radi tek o prvoj proizvedenoj Sampi 740 dojmovi su i više nego pozitivni. U svakom slučaju ovaj rapski poludeplamanac predstavlja odmak od klasične poludeplasmanske forme na našem tržištu.
Tehnički podaci
- Duljina preko svega:
7,80 m - Duljina trupa:
7,40 m - Širina:
2,55 m - Istisnina:
2.500 kg - Gaz:
0,60 m - Kapacitet:
14 (12 putnika + 2 člana posade) - Maksimalna snaga
motora:
200 KS
Nema komentara:
Objavi komentar